EchoPOS Teknik Altyapı

Mevcut durumda: İşletmeler, tek parça olarak çalışan yazarkasalar üzerinden işlemlerini gerçekleştirmekte, harici bağlanan eft poslardan da kredi kartı işlemleri yapılmaktadır.

Yeni durumda: Gelir İdaresi Başkanlığı tebliğlerine göre artık kredi kartı ve yemek kartı gibi 3. parti tüm uygulamaların işlemleri yeni nesil yazarkasalar üzerinden yapılmalı, diğer çevre birimlerinin de tebliğlere uygun şekilde yeni nesil yazarkasaya bağlanması ve haberleşmesi (GMP3 protokolü ve tanımlama ile) yeterlidir. EchoPOS, Ödeme Kaydedici Cihaz (ÖKC)’yi PCPOS donanım seti ve işletmelerin arka ofislerine bağlayarak yeni nesil akıllı yazılım mimarisi sayesinde kolay yönetilebilir, kolay kullanılabilir, esnek, rekabetçi ve uçtan uca entegre bir satış ve ödeme sistemleri çözümü oluşturmuştur.

EchoPOS Servis Hizmeti

Mağaza Yönetimi Çözümü: Satış noktasının yönetimini sağlar

  • EchoPOS Retail Pro Satış Noktası Yönetim yazılımı (satış ve promosyon yönetim modüllerini içermektedir)
  • Ingenico IDE 280 Yeni Nesil ÖKC ve Pinpad (Grup şirketimiz PAVO Ingenico lisansörüdür, halihazırda 120bin den fazla yerde kullanılmaktadır)
  • EchoPOS 15 PCPOS Dokunmatik Set (Windows 10 işletim sistemi dahil)
  • 10.4” LCD Müşteri Göstergesi
  • Para Çekmecesi
  • Masaüstü Barkod Okuyucu Merkezi Yönetim Çözümü: Birden fazla satış noktasının yönetimini sağlar
  • EchoWEBPORTAL Merkezi Bağlantı yazılımı
  • EchoPORTAL Online Raporlama Platformu Üyeliği (Android&IOS bağlantı imkanı mevcuttur)
  1. Merkezdeki sunucu ile mağazaların haberleşmesi için mağaza sunucularına gerek yoktur. Mazadaki her satış noktası (kasa), işletmenin veri yönetim merkez sunucusundaki EchoPORTAL ile web socket bağlantısı kurarak sürekli iletişim halindedir.
  2. EchoPORTAL, mobilden ve webden erişilebilen web tabanlı bir portaldir. Kasaların işletmenin arka ofisinde kurulu olan ERP’si ile iletişimini sağlar, geçen tüm işlemleri kayıt altına alır ve gün boyu kasalardan gelen satış vb bilgileri kayıt altına alır. Merkezden kasalara veya kasalardan merkeze gitmesi gereken tüm bilgiler-dosyalar arada mağaza yöneticisi gibi yetkili kişilerin müdahalesine gerek kalmadan gerçek zamanlı olarak ulaştığından kaç kasanın anlık bağlı olduğu bilgisine kadar tüm bilgi akışı, merkezden de anlık olarak yönetilebilir.
  3. Mağazalarda kasaların yerine kurulması için merkez sunucunun IP bilgilerinin kasalara tanımlanması yeterlidir. Konfigürasyonu hazır olarak işletmeye teslim edilen kasaların yerel ağ ve elektriğe bağlanması ile kasanız kendisini merkezi sunucuya tanıtacak ve kullanıma hazır olacaktır.
  4. Mağazadaki kasalara uzaktan bağlantı sağlanabilmesi sayesinde işletmenin farklı ihtiyaçları için kasiyeri kullanarak destek almak yerine merkezden müdahale edebilme imkanı vardır. Diğer yandan her kasa merkez ile bağlı olduğu için yeni güncellemeler olması durumunda kasa ilgili dosyaları update klasöründen indirip kendi kendini güncelleyebilmektedir.
  5. EchoPOS Satış Noktası Yönetimi yazılımı katmanlı bir mimariye sahiptir. Veritabanı, uygulama ve arayüz katmanları birbirinden bağımsız oluşturulmuştur:
  6. • İşletmelerin ihtiyaçlarına göre farklı kasiyer arayüzleri yaratılabilir. • Veritabanı, kasalarda SQL Express, merkez EchoPORTAL’da ise SQL Server üzerinde çalışmaktadır.
  7. Kasalar, online-offline çalışma senaryolarını desteklemektedir; kasalarda SQL Express üzerine satış bilgileri yazıldığından internetin gitmesi ile kasaların offline olması durumuna düşse bile kasalar çalışmaya devam eder, internetin gelmesi ile merkeze ilgili bilgileri yollarlar.
  8. E-fatura/E-arşiv operasyonu için kasalarda vergi numarası ile mükellefiyet sorgulaması yapılabilir, ÖKC cihazına fatura bilgileri yollanır, müşteriye bilgi fişi verilir. Sonrasında da işletmenin var ise e-fatura entegratörüne veya doğrudan ERP’sine işlemin kaydı yazdırılır. İşletmenin hiçbir şekilde e-fatura/e-arşiv ile ilgili bir entegrasyonu olmaması durumunda, mağazada konumlandırılacak basit tek bir yazıcıya tüm kasalar bağlanarak 1 sayfa-3 nüsha olacak şekilde fatura yazdırılabilir.

Özel Servis Hizmeti;

Kasa başına ek bir hizmet bedeli ile;

• SLA Kapsamında Yerinde Teknik Servis
• SLA Kapsamında Yerinde Ücretsiz Onarım
• Kullanıcı Hatası Dahil Kırılma/Bozulmaya Karşı Ücretsiz Onarım
• Yerinde Kurulum Hizmetleri
• Yerinde Eğitim Hizmetleri